Menu Sluiten

Home

Vaak zijn we de hele dag dingen aan het doen, zonder dat we veel aandacht hebben voor wat we ervaren. Maar het leven is rijker als we het werkelijk tot ons door laten dringen. Lastig soms, vooral als er dingen spelen die we liever zouden vermijden, zoals ziekte, stress of angst. Omstandigheden die het moeilijker maken om open en aanwezig te blijven. Dat kan een reden zijn om de mindfulnesstraining te gaan doen, maar ook veel mensen doen de training zonder een dergelijke aanleiding. Op zoek naar verdieping misschien, of naar rust.

Mindfulness leer je niet door erover te lezen of te praten, maar door te oefenen. Het bijzondere van de mindfulnesstraining is dat we daarin oefenen op een manier die niets te maken heeft met je best doen of proberen iets te veranderen. We leren niet alleen te zorgen voor later, maar vooral ook voor nu.

Nieuws

  • Individuele mindfulnesstraining is, virus of geen virus, nog gewoon mogelijk. De begeleiding zal dan online zijn. Het werkboek wordt per post toegestuurd, en de begeleide oefeningen kunnen als audiobestand worden gedownload.
  • De volgende mindfulnesstraining in groepsverband start na de zomervakantie.
  • Sommige oud-deelnemers hebben in het verleden meegedaan aan een onderzoek naar mindfulness. Het resultaat is gepubliceerd in het gezaghebbende internationale tijdschrift Mindfulness. Je vindt het artikel op de website van de uitgever, online teĀ lezen of alsĀ pdf.